• Lorem ipsum
FAQ
Bestellen
Betaal ik verzendkosten?

Er is gratis verzending bij bestellingen vanaf een bestelbedrag van € 20,00. Dit geldt zowel voor verzendingen in België als in Nederland. Bestel je iets onder de € 20,00 maar wens je het op te halen in onze winkel, rekenen we uiteraard ook geen verzendingskosten aan.

Er wordt € 5,00 verzendkosten in rekening gebracht bij bestellingen in België en Nederland wanneer het bestelbedrag minder dan € 20,00 bedraagt.

Hoe plaats ik een bestelling?

Je kan bij ons op 4 manieren een bestelling plaatsen.

Online

  • Plaats je gewenste producten in je winkelwagentje.
  • Klik op het winkelwagentje in de rechterbovenhoek en bekijk of je winkelwagentje correct is. Indien van toepassing, geef je kortingscode in. Ben je al een geregistreerde klant en heb je nog een loyalty-korting op je klantenkaart staan? Dan kan je ook hier je loyalty-code invoeren bij de kortingscode. Lees hier meer informatie over de loyalty korting.
  • Klik vervolgens op de knop ‘naar de kassa’. Nu kan je kiezen om af te rekenen als gast, je te registreren als klant of je in te loggen indien je al een geregistreerde klant bent.
  • Typ je persoonlijke gegevens in of controleer de reeds ingevulde gegevens.
  • Bepaal vervolgens je verzendmethode. Indien je kiest voor het bpost-afhaalpunt, moet je ook bovenaan in het kaartje een afhaalpunt aanvinken.
  • Plaats nu je bestelling door te betalen via een van onze veilige betaalmethoden. Als alles goed verlopen is, zal je een bevestigingsmail in je mailbox ontvangen. Niet ontvangen? Kijk zeker eens naar je spam-mailbox.

Lukt het niet om je bestelling online te plaatsen? Geef ons zeker een seintje, dan kijken we samen waar het fout loopt.

 

Telefonisch

Je kan je favoriete item ook altijd telefonisch bestellen. Je kan ons telefonisch bereiken van maandag tot en met zaterdag op +32 51 80 11 91.

 

Per mail

Stuur een mailtje naar [email protected] en vertel ons welk product je graag had besteld. Dan kijken we samen om de bestelling af te ronden.

 

In de winkel

Uiteraard kan je ook je bestelling plaatsen in onze winkel in Roeselare. We zijn van maandag tot en met zaterdag open van 10.00 tot 18.00 uur. Je vindt ons op De Munt 2 in Roeselare.

Kan ik mijn online bestelling afhalen in jullie winkel?

Dat kan zeker! Kies in de bestelprocedure voor ‘ophaling in de winkel’ bij verzendmethode en haal je producten gratis op in onze winkel wanneer deze beschikbaar zijn.

Kan ik mijn klantenkaartkorting ook gebruiken online?

Jazeker! De klantenkaartkorting die je gespaard hebt door aankopen te doen in de winkel of online, kan je ook gebruiken online. Omgekeerd geldt hetzelfde: korting die je opbouwt met een online aankoop, kun je bij een volgende aankoop in de winkel verzilveren.

Je klantenkaartkorting online opvragen doe je zo:

  1. Log je in op de webshop.
    1. Indien je al eens een webshopbestelling gedaan hebt, kan je inloggen met diezelfde gegevens.
    2. Wil je iets bestellen voor de eerste keer op de webshop? Klik dan op ‘nog geen account’. Heel belangrijk hierbij is dat je nu hetzelfde e-mailadres opgeeft als je in de winkel hebt opgegeven. Dit is omdat de klantenkaartkorting samenhangt aan een je e-mailadres. Geef je dus een ander e-mailadres op online dan in de winkel, zal je tweemaal in het klantenbestand staan en spaar je twee klantenkaartkortingen.
  2. Nadat je ingelogd bent, klik op de knop 'loyalty' rechts onderaan je scherm. Het bedrag aan opgespaarde loyalty verschijnt op je scherm.
  3. Klik op 'saldo inruilen’
  4. Volgende vraag verschijnt: 'Ben je zeker dat je jouw tegoed wil inruilen voor een tegoedbon?’
  5. Klik op ‘bevestigen'
  6. Je ontvangt een kortingcode, kopieer deze en plak in het daarvoor voorziene vakje in de winkelwagen. Eens je verandert van scherm, verdwijnt de code. Ben je ze vergeten op te schrijven of te kopiëren? Stuur ons gerust een mailtje dan activeren we terug je code, zodat je ze nogmaals kan opvragen.
Ik heb een vraag over een product.

Heb je een vraag over een bepaald materiaal of onderhoudsvoorschrift? Neem gerust een kijkje op onze adviespagina. Nog niet verder geholpen of heb je een vraag over een product of iets anders? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren, wij staan klaar om je te helpen!

Ik twijfel nog over mijn product, ik zou graag wat advies hebben.

Ben je niet helemaal zeker of het gewenste product in je interieur zal passen? Of heb je nog wat advies nodig, aarzel zeker niet om onze interieurspecialisten te contacteren. We staan klaar om je te helpen.

Staat jullie volledig assortiment online?

Het merendeel van ons assortiment staat op onze webshop. We doen wekelijks online ons best om de collecties te updaten, maar toch staat niet alles er op. Vind je iets niet terug van een merk dat we verdelen of ben je op zoek naar iets specifiek? Aarzel niet om ons te contacteren, dan kijken we samen of we je verder kunnen helpen.

Kan ik een product komen bekijken in de winkel?

In onze winkel staat een selectie van ons assortiment. Indien een product ‘op voorraad’ staat op onze website, hebben we het meestal ook staan in de winkel. Maar wil je toch zeker zijn of we jouw item hebben staan, of welke variant er hier in de winkel staat? Bel ons gerust op, dan kunnen we het bevestigen.

Is het product op voorraad?

Indien er op de productpagina ‘op voorraad’ staat, dan is het product voorradig. Staat er ‘op bestelling’ dan is het product niet voorradig en zal er een leveringstermijn bij staan. Toch kan er al eens een foutje in dit systeem sluipen en kan de voorraad op de website fout aangegeven zijn. Wil je dus helemaal zeker zijn of heb je vragen over deze leveringstermijn, mag je ons hierover zeker opbellen.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Zodra we jouw bestelling hebben verstuurd, zal je een e-mail ontvangen met een trackingnummer. Met dit nummer kan je op de website van bpost of GLS je bestelling volgen. Heb je geen track&trace ontvangen? Misschien is onze mail in je spambox terecht gekomen? Contacteer ons zeker indien dit niet het geval is.

Retourneren
Op welke rekening wordt mijn betaling teruggestort?

Vida design betaalt je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. In ieder geval worden geen kosten in rekening gebracht bij een terugbetaling.

Mijn product is kapot in de doos toegekomen, hoe stuur ik mijn bestelling retour?

We proberen het product altijd zo stevig mogelijk te verpakken, toch kan het helaas gebeuren dat iets kapot aankomt. Is dit bij jou het geval? Stuur ons gerust een mailtje met een foto van de beschadiging of kom met het product langs in de winkel. Dan kijken we samen uit naar de beste retouroptie en oplossing(, afhankelijk van het product.

Welke kosten zijn verbonden aan het retourneren?

De retourkosten worden betaald door de klant en zullen dus bepaald worden door de door hen gekozen berzorgdienst.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

Zolang de bestelling nog niet verstuurd is, kan de bestelling geannuleerd worden. Bel ons gerust op om de status van je bestelling te weten.

Kan ik mijn bestelling retourneren in de winkel?

Zeker weten, kom gerust af. We zijn open van maandag tot en met zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur.

Hoe lang de tijd heb ik om mijn artikel te retourneren?

Je hebt 14 kalenderdagen om ons te contacteren met de vermelding dat je jouw pakje graag had teruggestuurd.

Betalen
Kan ik de klantenkaartkorting die ik gespaard heb in de winkel ook gebruiken online?

Jazeker! De opgespaarde klantenkorting door aankopen te doen in de winkel of online, kan je ook gebruiken online. Omgekeerd geldt hetzelfde: korting die je opbouwt met een online aankoop, kun je bij een volgende aankoop in de winkel verzilveren.

Je klantenkaartkorting online opvragen doe je zo:

  1. Log je in op de webshop.
    1. Indien je al eens een webshopbestelling gedaan hebt, kan je inloggen met diezelfde gegevens.
    2. Wil je iets bestellen voor de eerste keer op de webshop? Klik dan op ‘nog geen account’. Heel belangrijk hierbij is dat je nu hetzelfde e-mailadres opgeeft als je in de winkel hebt opgegeven. Dit is omdat de klantenkaartkorting samenhangt aan een je e-mailadres. Geef je dus een ander e-mailadres op online dan in de winkel, zal je tweemaal in het klantenbestand staan en spaar je twee klantenkaartkortingen.
  2. Nadat je ingelogd bent, klik op de knop 'loyalty' rechts onderaan je scherm. Het bedrag aan opgespaarde loyalty verschijnt op je scherm.
  3. Klik op 'saldo inruilen’
  4. Volgende vraag verschijnt: 'Ben je zeker dat je jouw tegoed wil inruilen voor een tegoedbon?’
  5. Klik op ‘bevestigen'
  6. Je ontvangt een kortingcode, kopieer deze en plak in het daarvoor voorziene vakje in de winkelwagen. Eens je verandert van scherm, verdwijnt de code. Ben je ze vergeten op te schrijven of te kopiëren? Stuur ons gerust een mailtje dan activeren we terug je code, zodat je ze nogmaals kan opvragen.
Hoe gebruik ik mijn geschenkbon?

Tot op heden is het nog niet mogelijk om je geschenkbon rechtstreeks te gebruiken op onze webshop. Wens je jouw cadeaukaart online te gebruiken, stuur ons dan een mailtje met een foto van de barcode op je cadeaukaart. Dan sturen wij je een kortingscode terug ter waarde van het bedrag op de geschenkbon. Deze kortingscode kan je dan gebruiken bij betaling.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

We bieden verschillende betaalmogelijkheden aan om je bestelling af te ronden. We raden aan om de volgende online betaalmogelijkheden te gebruiken via veilige verbinding: iDeal, Visa, MasterCard, Bancontact/Mister Cash, Maestro. Lukt het niet op deze manier of wens je op een andere manier te betalen, dan is een overschrijving of betaling in de winkel misschien een optie voor jou. Overschrijven kan op het volgende rekeningnummer: BE63 1030 3062 6608 met vermelding van het ordernummer. Goed om te weten hierbij is dat de leveringstermijn pas ingaat vanaf we het bedrag ontvangen hebben, indien je kiest voor een overschrijving of betaling in de winkel.

Zijn de prijzen inclusief btw op de webshop?

Ja, alle prijzen zijn inclusief btw zowel op onze website als in de winkel.

Ik ben mijn factuur kwijt. Kan ik dit nogmaals aanvragen?

Uiteraard! Mail, telefoneer of spring eens binnen in de winkel en we kijken voor een dubbeltje van je factuur.

Door wie wordt mijn pakket bezorgd?

Onze bestellingen worden geleverd door Bpost op het door jou opgegeven leveringsadres. Grote pakketten of een bestelling in een dichte straal van de winkel, worden geleverd door onze eigen leveringsdienst.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?


Artikelen die op voorraad zijn, worden geleverd binnen de twee werkdagen. Voor de producten die we niet op voorraad hebben, geldt een leveringstermijn. De verwachte leveringstermijn staat bij elk product aangegeven. Indien een levering vertraging ondervindt of indien een bestelling niet of slecht gedeeltelijk kan uitgevoerd worden, brengen we je hiervan op de hoogte uiterlijk 30 dagen na het plaatsen van de bestelling.

Kan ik zelf een bezorgmoment/ datum kiezen?

Neen, tot op heden kan je geen eigen bezorgmoment kiezen.

Hoeveel verzendkosten betaal ik?

Er is gratis verzending bij bestellingen vanaf een bestelbedrag van € 20,00. Dit geldt zowel voor verzendingen in België als in Nederland. Bestel je iets onder de € 20,00 maar wens je het op te halen in onze winkel, rekenen we uiteraard ook geen verzendingskosten aan.

Er wordt € 5,00 verzendkosten in rekening gebracht bij bestellingen in België en Nederland wanneer het bestelbedrag minder dan € 20,00 bedraagt.

Leveren jullie in het buitenland?

We leveren enkel in Nederland. Wens je een bestelling te plaatsen met een niet-Belgisch of Nederlands adres? Bel ons gerust eens op, dan bespreken we wat mogelijk is.

Mijn bestelling is fout of niet volledig.

We doen ons uiterste best om alle bestellingen vlug, transparant en correct uit te voeren. Toch kan er al eens iets fout lopen. Is jouw bestelling niet correct of niet volledig, contacteer ons dan zeker.

Hoe ruil ik mijn klantenkaartkorting in?

Je klantenkaartkorting online opvragen doe je zo:

  1. Log je in op de webshop.
    1. Indien je al eens een webshopbestelling gedaan hebt, kan je inloggen met diezelfde gegevens.
    2. Wil je iets bestellen voor de eerste keer op de webshop? Klik dan op ‘nog geen account’. Heel belangrijk hierbij is dat je nu hetzelfde e-mailadres opgeeft als je in de winkel hebt opgegeven. Dit is omdat de klantenkaartkorting samenhangt aan een je e-mailadres. Geef je dus een ander e-mailadres op online dan in de winkel, zal je tweemaal in het klantenbestand staan en spaar je twee klantenkaartkortingen.
  2. Nadat je ingelogd bent, klik op de knop 'loyalty' rechts onderaan je scherm. Het bedrag aan opgespaarde loyalty verschijnt op je scherm.
  3. Klik op 'saldo inruilen’
  4. Volgende vraag verschijnt: 'Ben je zeker dat je jouw tegoed wil inruilen voor een tegoedbon?’
  5. Klik op ‘bevestigen'
  6. Je ontvangt een kortingcode, kopieer deze en plak in het daarvoor voorziene vakje in de winkelwagen. Eens je verandert van scherm, verdwijnt de code. Ben je ze vergeten op te schrijven of te kopiëren? Stuur ons gerust een mailtje dan activeren we terug je code, zodat je ze nogmaals kan opvragen.
Winkel
Waar kan ik jullie toonzaal vinden?

Je kan onze winkel vinden op de Munt 2 in Roeselare. We zijn van maandag tot en met zaterdag open van 10.00 tot 18.00 uur. Parkeren kan je onder het plein, in parking De Munt. Het eerste uur kan je er zelfs gratis parkeren. Inrijden kan je via de Henrie Horriestraat 29.

Sommige GPS’en vinden ons adres niet terug. Dan raden we aan om het adres Noordstraat 49 in Roeselare in te voeren, je kan ons aan de andere kant van de straat vinden.

Staat jullie volledige assortiment in jullie winkel?

In onze winkel staat een selectie van ons assortiment. Indien een product ‘op voorraad’ staat op onze website, hebben we het meestal ook staan in de winkel. Maar wil je toch zeker zijn of we jouw item hebben staan, of welke variant er hier in de winkel staat? Bel ons gerust op, dan kunnen we het bevestigen.

Andere
Ik heb een klacht. Waar kan ik hiermee terecht?

Is iets niet in orde gegaan of ben je niet blij met onze service? Contacteer ons via mail, telefonisch of persoonlijk in de winkel.

Mijn bestelling is fout of niet volledig.

We doen ons uiterste best om alle bestellingen vlug, transparant en correct uit te voeren. Toch kan er al eens iets fout lopen. Is jouw bestelling niet correct of niet volledig, contacteer ons dan zeker.

Hoe lang heb ik garantie?

De wettelijke garantie van 2 jaar geldt op ieder product aangekocht bij vida design. Bij producten van Bolia geldt een garantie van 5 jaar. Deze garantie houdt in dat het aangekocht product moet doen of is wat jij er als klant in alle redelijkheid en bij normaal gebruik van mag verwachten.

Hoe onderhoud ik mijn bestelling?

Elk item heeft zijn eigen onderhoudsvoorschriften, deze kan je vinden op de productpagina zelf. Gaat het om een specifiek materiaal of stof? Neem dan zeker eens een kijkje op onze onderhoudspagina of contacteer ons. We staan klaar om je te helpen.

Kan ik mijn klantenkaartkorting ook gebruiken online?

Jazeker! De klantenkaartkorting die je gespaard hebt door aankopen te doen in de winkel of online, kan je ook gebruiken online. Omgekeerd geldt hetzelfde: korting die je opbouwt met een online aankoop, kun je bij een volgende aankoop in de winkel verzilveren.

Je klantenkaartkorting online opvragen doe je zo:

  1. Log je in op de webshop.
    1. Indien je al eens een webshopbestelling gedaan hebt, kan je inloggen met diezelfde gegevens.
    2. Wil je iets bestellen voor de eerste keer op de webshop? Klik dan op ‘nog geen account’. Heel belangrijk hierbij is dat je nu hetzelfde e-mailadres opgeeft als je in de winkel hebt opgegeven. Dit is omdat de klantenkaartkorting samenhangt aan een je e-mailadres. Geef je dus een ander e-mailadres op online dan in de winkel, zal je tweemaal in het klantenbestand staan en spaar je twee klantenkaartkortingen.
  2. Nadat je ingelogd bent, klik op de knop 'loyalty' rechts onderaan je scherm. Het bedrag aan opgespaarde loyalty verschijnt op je scherm.
  3. Klik op 'saldo inruilen’
  4. Volgende vraag verschijnt: 'Ben je zeker dat je jouw tegoed wil inruilen voor een tegoedbon?’
  5. Klik op ‘bevestigen'
  6. Je ontvangt een kortingcode, kopieer deze en plak in het daarvoor voorziene vakje in de winkelwagen. Eens je verandert van scherm, verdwijnt de code. Ben je ze vergeten op te schrijven of te kopiëren? Stuur ons gerust een mailtje dan activeren we terug je code, zodat je ze nogmaals kan opvragen.
Contactgegevens
Neem contact op
Verstuur
*Verplichte velden