Veelgestelde vragen
- België: gratis vanaf €50, anders €7,50
- Nederland: gratis vanaf €75, anders €10
- Ophalen in de winkel is altijd gratis
Sommige artikelen vallen niet onder gratis verzending:
- soldenartikelen: altijd verzendkosten
- papieren geschenkbonnen: altijd verzendkosten
- grote of breekbare stukken (bv. spiegels, meubelen, kunstwerken): palletlevering (€121)
Alle details lees je op onze pagina Verzenden en retourneren.
Je kan bij ons op verschillende manieren een bestelling plaatsen.
Online
- Plaats je gewenste producten in je winkelwagentje.
- Klik op het winkelwagentje in de rechterbovenhoek en bekijk of je winkelwagentje correct is. Indien van toepassing, geef je kortingscode in. Ben je al een geregistreerde klant en heb je nog een loyalty-korting op je klantenkaart staan? Dan kan je ook hier je loyalty-code invoeren bij de kortingscode. Lees hier meer informatie over de loyalty korting.
- Klik vervolgens op de knop ‘naar de kassa’. Nu kan je kiezen om af te rekenen als gast, je te registreren als klant of je in te loggen indien je al een geregistreerde klant bent.
- Typ je persoonlijke gegevens in of controleer de reeds ingevulde gegevens.
- Bepaal vervolgens je verzendmethode. Indien je kiest voor het bpost-afhaalpunt, moet je ook bovenaan in het kaartje een afhaalpunt aanvinken.
- Plaats nu je bestelling door te betalen via een van onze veilige betaalmethoden. Als alles goed verlopen is, zal je een bevestigingsmail in je mailbox ontvangen. Niet ontvangen? Kijk zeker eens naar je spam-mailbox.
Lukt het niet om je bestelling online te plaatsen? Geef ons zeker een seintje, dan kijken we samen waar het fout loopt.
Telefonisch
Je kan je favoriete item ook altijd telefonisch bestellen. Je kan ons telefonisch bereiken tijdens onze openingsuren op +32 51 80 11 91.
Per mail
Stuur een mailtje naar [email protected] en vertel ons welk product je graag had besteld. Dan kijken we samen om de bestelling af te ronden.
In de winkel
Uiteraard kan je ook je bestelling plaatsen in onze winkel in Roeselare. Onze openingsuren vind je hier. Je vindt ons op De Munt 2 in Roeselare.
Dat kan zeker! Kies in de bestelprocedure voor ‘ophaling in de winkel’ bij verzendmethode en haal je producten gratis op in onze winkel wanneer deze beschikbaar zijn.
Jazeker! De klantenkaartkorting die je gespaard hebt door aankopen te doen in de winkel of online, kan je ook gebruiken online. Omgekeerd geldt hetzelfde: korting die je opbouwt met een online aankoop, kun je bij een volgende aankoop in de winkel verzilveren.
Vind hier alle informatie over onze loyalty.
Heb je een vraag over een bepaald materiaal of onderhoudsvoorschrift? Neem gerust een kijkje op onze adviespagina. Nog niet verder geholpen of heb je een vraag over een product of iets anders? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren, wij staan klaar om je te helpen!
Ben je niet helemaal zeker of het gewenste product in je interieur zal passen? Of heb je nog wat advies nodig, aarzel zeker niet om onze interieurspecialisten te contacteren. We staan klaar om je te helpen.
Zodra we jouw bestelling hebben verstuurd, zal je een e-mail ontvangen met een trackingnummer. Met dit nummer kan je op de website van Post NL, GLS, DPD of Bpost je bestelling volgen. Heb je geen track&trace ontvangen? Misschien is onze mail in je spambox terecht gekomen? Contacteer ons zeker indien dit niet het geval is. We staan klaar om je te helpen.
Indien er op de productpagina ‘op voorraad’ staat, dan is het product voorradig. Staat er ‘op bestelling’ dan is het product niet voorradig en zal er een leveringstermijn bij staan. Toch kan er al eens een foutje in dit systeem sluipen en kan de voorraad op de website fout aangegeven zijn. Wil je dus helemaal zeker zijn of heb je vragen over deze leveringstermijn, mag je ons hierover zeker opbellen.
Het merendeel van ons assortiment staat op onze webshop. We doen wekelijks online ons best om de collecties te updaten, maar toch staat niet alles er op. Vind je iets niet terug van een merk dat we verdelen of ben je op zoek naar iets specifiek? Aarzel niet om ons te contacteren, dan kijken we samen of we je verder kunnen helpen.
In onze winkel staat een selectie van ons assortiment. Indien een product ‘op voorraad’ staat op onze website, hebben we het meestal ook staan in de winkel. Maar wil je toch zeker zijn of we jouw item hebben staan, of welke variant er hier in de winkel staat? Bel ons gerust op, dan kunnen we het bevestigen.
Vida design betaalt de klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen de klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
We proberen het product altijd zo stevig mogelijk te verpakken, toch kan het helaas gebeuren dat iets kapot aankomt. Is dit bij jou het geval? We vragen je om schade of gebreken zo snel mogelijk te melden, het liefst binnen de 48 uur na ontvangst. Stuur ons gerust een mailtje met een foto van de beschadiging of kom met het product langs in de winkel. Dan kijken we samen uit naar de beste retouroptie en oplossing, afhankelijk van het product.
De retourkosten worden betaald door de klant en zullen dus bepaald worden door de door hen gekozen bezorgdienst. Je kan jouw bestelling uiteraard gratis afgeven in onze winkel in Roeselare.
Wil je je bestelling toch annuleren vóór levering? Dat kan in bepaalde gevallen, afhankelijk van het type product en de status van je bestelling. Neem daarvoor zo snel mogelijk contact met ons op via telefoon of mail. Let op: bij speciale bestellingen of maatwerk kunnen we niet altijd annuleringen toestaan, en kan een administratieve kost aangerekend worden. We bekijken graag samen wat mogelijk is. Bel ons gerust op om de status van je bestelling te weten.
Je hebt 14 kalenderdagen vanaf de dag van levering om ons te laten weten dat je jouw artikel wil retourneren. Daarna heb je nog 14 dagen om het pakket effectief terug te sturen of af te geven.
Zeker weten, kom gerust af. Vind hier onze openingsuren.
Plaats jouw gewenste vida designitems in het winkelmandje en ga naar de kassa. Rechts op het scherm zie je een samenvatting van jouw winkelmandje met het bijhorend totaalbedrag. Klik nu boven het totaalbedrag op 'een kortingscode of cadeaubon toevoegen', hier kan je nu het barcodenummer invullen van jouw geschenkbon. Klik op 'toepassen' en het bedrag van jouw geschenkbon zal automatisch in vermindering gaan van het totaalbedrag. Nu kan je verder met de bestelling door links jouw gegevens in te vullen.
Jazeker! De klantenkaartkorting die je gespaard hebt door aankopen te doen in de winkel of online, kan je ook gebruiken online. Omgekeerd geldt hetzelfde: korting die je opbouwt met een online aankoop, kun je bij een volgende aankoop in de winkel verzilveren.
Vind hier alle informatie over onze loyalty.
We bieden verschillende betaalmogelijkheden aan om je bestelling af te ronden. We raden aan om de volgende online betaalmogelijkheden te gebruiken via veilige verbinding: iDeal, Visa, MasterCard, Bancontact/Mister Cash, Maestro. Lukt het niet op deze manier of wens je op een andere manier te betalen, dan is een overschrijving of betaling in de winkel misschien een optie voor jou. Overschrijven kan op het volgende rekeningnummer: BE63 1030 3062 6608 met vermelding van het ordernummer. Goed om te weten hierbij is dat de leveringstermijn pas ingaat vanaf we het bedrag ontvangen hebben, indien je kiest voor een overschrijving of betaling in de winkel.
Ja, alle prijzen zijn inclusief btw zowel op onze website als in de winkel.
Uiteraard! Mail, telefoneer of spring eens binnen in de winkel en we kijken voor een dubbeltje van je factuur.
Onze bestellingen worden geleverd door Post NL, GLS, DPD of Bpost op het door jou opgegeven leveringsadres. Grote pakketten of een bestelling in een dichte straal van de winkel, worden geleverd door onze eigen leveringsdienst.
Artikelen die op voorraad zijn, worden geleverd binnen de drie werkdagen. Voor de producten die we niet op voorraad hebben, geldt een leveringstermijn. De verwachte leveringstermijn staat bij elk product aangegeven. Indien een levering vertraging ondervindt, brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte. We doen altijd ons best om de geschatte levertermijn te respecteren. Duurt het uitzonderlijk langer dan 30 dagen na die termijn, dan zoeken we samen naar een gepaste oplossing.
Neen, tot op heden kan je geen eigen bezorgmoment kiezen.
- België: gratis vanaf €50, anders €7,50
- Nederland: gratis vanaf €75, anders €10
- Ophalen in de winkel is altijd gratis
Sommige artikelen vallen niet onder gratis verzending:
- soldenartikelen: altijd verzendkosten
- papieren geschenkbonnen: altijd verzendkosten
- grote of breekbare stukken (bv. spiegels, meubelen, kunstwerken): palletlevering (€121)
Alle details lees je op onze pagina Verzenden en retourneren.
We leveren enkel in België en Nederland. Wens je een bestelling te plaatsen met een Duits, Frans, Fins of ander Europees adres? Bel ons gerust eens op, dan bespreken we wat mogelijk is.
We doen ons uiterste best om alle bestellingen vlug, transparant en correct uit te voeren. Toch kan er al eens iets fout lopen. Is jouw bestelling niet correct of niet volledig, contacteer ons dan zeker.
Vind hier alle informatie over onze loyalty.
Je kan onze winkel vinden op de Munt 2 in Roeselare. Onze openingsuren vind je hier. Parkeren kan je onder het plein, in parking De Munt. Het eerste uur kan je er zelfs gratis parkeren. Inrijden kan je via de Henrie-Horriestraat 29.
In onze winkel staat een selectie van ons assortiment. Indien een product ‘op voorraad’ staat op onze website, hebben we het meestal ook staan in de winkel. Maar wil je toch zeker zijn of we jouw item hebben staan, of welke variant er hier in de winkel staat? Bel ons gerust op, dan kunnen we het bevestigen.
Is iets niet in orde gegaan of ben je niet blij met onze service? Contacteer ons via mail, telefonisch of persoonlijk in de winkel.
We doen ons uiterste best om alle bestellingen vlug, transparant en correct uit te voeren. Toch kan er al eens iets fout lopen. Is jouw bestelling niet correct of niet volledig, contacteer ons dan zeker.
De wettelijke garantie van 2 jaar geldt op ieder product aangekocht bij vida design. Bij producten van Bolia geldt een garantie van 10 jaar. Deze garantie houdt in dat het aangekocht product moet doen of is wat jij er als klant in alle redelijkheid en bij normaal gebruik van mag verwachten. Bij schade door verkeerd gebruik of slecht onderhoud geldt de garantie niet. Bekijk dus zeker onze onderhoudsvoorschriften of vraag gerust advies.
Elk item heeft zijn eigen onderhoudsvoorschriften, deze kan je vinden op de productpagina zelf. Gaat het om een specifiek materiaal of stof? Neem dan zeker eens een kijkje op onze onderhoudspagina of contacteer ons. We staan klaar om je te helpen.
Jazeker! De klantenkaartkorting die je gespaard hebt door aankopen te doen in de winkel of online, kan je ook gebruiken online. Omgekeerd geldt hetzelfde: korting die je opbouwt met een online aankoop, kun je bij een volgende aankoop in de winkel verzilveren.
Vind hier alle informatie over onze loyalty.